1.9 tdi ALH - rozpadł się

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • big1210
    Classic
    • 2015
    • 1

    1.9 tdi ALH - rozpadł się

    To co ze spotem? O której i gdzie??
  • minister28
    Classic
    • 2013
    • 18

    #2
    1.9 tdi ALH - rozpadł się

    Witam, pisze tu pierwszy raz więc proszę o wyrozumiałość

    Mam Octavie 1.9 tdi ALH 90 km przebieg licznikowy 500.000 km ( może mieć więcej ).
    Kilka dni temu rozpadł się silnik : diagnoza trzeba kupić inny.
    Główne pytanie jest takie czy zamiast ALH mogę wsadzić ASY albo AGR ? będą jakieś problemy ?

    Dla zainteresowanych było to tak : Od dwóch miesięcy zaczął brać 3 litry oleju na 10.000 wcześniej brał 0,7 może 0,8. Żadnych innych objawów. Wsiadam do samochodu odpalam przejechałem 5 km i nagle kiedy wszedłem na 3000 obrotów chciałem zmienić bieg a on sam zaczał przyspieszać wszedł na 5000 i padł....


    Będę wdzięczny za porady jedyny sensowny silnik w okolicach Poznania znalazłem własnie z oznaczeniem ASY. Może ktoś wie gdzie mają takie silniki w dobrym stanie w Wielkopolsce ? A może ktoś poradzi co mądrego wymyślić ....

    Pozdrawiam

    Komentarz

    • alxxx
      RS
      • 2010
      • 1823
      • Octavia I (1U2)
      • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

      #3
      minister28, Szalony diesel Cie dopadł.. jak go w porę nie zadusisz to po zabawie korba/y idą bokiem z uśmiechem. Zaczął brać olej i trzeba było diagnozować wtedy bo teraz nie wiadomo którędy zaczął ciągnąć i przepalać olej - strasznie kopciło jak dochodził żywota?

      Jeżeli chcesz zmienić silnik to ewentualnie ASV a nie ASY. AGR powinien podejść i tak samo ALH bez problemu. Jak weźmiesz ASV to kwestia dogrania będzie z ECU bo to jest typowa 110KM - zrobisz swoje ECU, zestroisz a przy okazji chip i będziesz latał skodzinką :diabelski_usmiech
      VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
      Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

      Komentarz

      • minister28
        Classic
        • 2013
        • 18

        #4
        Poszedł dym i tyle Dlaczego nie ASY ? coś z nim jest nie tak ? jedyny sensowny, jaki znalazłem wygląda jak nowy. Reszta pozostawia trochę do życzenia

        Komentarz

        • zepter00
          RS
          • 2008
          • 2304

          #5
          Bo nie ma TDI ASY jest tylko ASV, AGR, ASZ... itd
          Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

          "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

          Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

          Komentarz

          • minister28
            Classic
            • 2013
            • 18

            #6
            hmmm gościu mówił, że ASY a jak to będzie ASZ to co ?

            Komentarz

            • alxxx
              RS
              • 2010
              • 1823
              • Octavia I (1U2)
              • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

              #7
              Zamieszczone przez minister28
              a jak to będzie ASZ to co
              To czeka Cie swap na PD.
              VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
              Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

              Komentarz

              • minister28
                Classic
                • 2013
                • 18

                #8
                mógłbyś bardziej prosto? dzięki jestem o krok od kupienia tego silnika i musze wiedzieć o co chodzi

                Komentarz

                • alxxx
                  RS
                  • 2010
                  • 1823
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                  #9
                  minister28, teraz masz silnik na pompie wtryskowej (VP) a silnik ASZ to już pompowtrysk (PD). Jak chcesz silnik na przekładkę prostą to szukaj ALH i będzie p&p. Jak chcesz przełożyć i jeszcze coś mocy mu dłubnąć to poszukaj ASV i zrobisz sobie program (dodatkowe pieniądze).
                  VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                  Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                  Komentarz

                  • ROBAL_26
                    RS
                    • 2010
                    • 2320
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                    #10
                    minister28, ty masz silnik na pompie wtryskowej a silniki ATD, ASZ, AJM, ARL, i może jeszcze jakieś są na pompowtrykiwaczach, inna technologia pracy silnika i jego osprzętu, a po za tym pewnie jest droższy , szukaj gołego słupka na wymianę i po sprawie .ok
                    Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                    ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                    https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                    Komentarz

                    • minister28
                      Classic
                      • 2013
                      • 18

                      #11
                      NIE WIEM O CO CHODZI gościu mówił, że ten niby ASY jest na zwykłej pompie ! teraz już zgłupiałem, wiem, że są silniki na pompie i na pompo wtryskach ale nie myslałem, że ktoś moze tego nie wiedzieć.

                      Czyli najprościej robiąc potrzebuje spis kodów silnika na zwykłej pompie i coś z tego muszę kupić tak ? Do poniedziałku muszę ogarnąć temat więc proszę o pomoc a do tego łba zadzwonie jutro. Pozdrawiam

                      [ Dodano: Sob 16 Lut, 13 18:03 ]
                      z tą mocą też ciekawe chodzi o chip tunning czy o coś innego ?

                      [ Dodano: Sob 16 Lut, 13 18:17 ]
                      generalnie w wielkopolsce znalazłem tylko jeden silnik w miarę dobrym stanie ALH kazdy nastepny jest inny dlatego potrzebuje liste kodów bez problemowych i resztę gdzie po drobnej modyfikacji będzie to działać....

                      Komentarz

                      • ROBAL_26
                        RS
                        • 2010
                        • 2320
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                        #12
                        minister28, tu masz opisane kody silników i jakie mają one moce , może gość się przejęzyczył .ok



                        pozdro
                        Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                        ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                        https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                        Komentarz

                        • minister28
                          Classic
                          • 2013
                          • 18

                          #13
                          gosc mi wysłał sms, zadzwoniłem do niego ,ze chyba coś nie bardzo jest taki kod a on na pewniaka, że jest.....to dałem wiare...

                          Komentarz

                          • ROBAL_26
                            RS
                            • 2010
                            • 2320
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                            #14
                            minister28, podaj link jeśli jest wystawiony na jakiejś aukcji.
                            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                            Komentarz

                            • minister28
                              Classic
                              • 2013
                              • 18

                              #15
                              dzieki za listę ale ja nie wiem do końca, które z tych na liście mają pompę a które nie .... czy może ktoś napisać czarno na białym, które są na pompie i które mogę kupić ... oczywiście bez ALH i AGR bo tyle to wiem

                              Komentarz

                              • ROBAL_26
                                RS
                                • 2010
                                • 2320
                                • Octavia I combi (1U5)
                                • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                #16
                                minister28,

                                NA POMPIE

                                SDI AGP,AQM
                                90KM ALH,AGR
                                110KM ASV,ASK,AHF,AVG

                                NA POMPOWTRYSKACH

                                100-101KM ATD,AXR
                                115KM AJM,AUY
                                130KM ASZ
                                150KM ARL


                                AGR,ALH po wymianie na jeden z tych nie będziesz potrzebował żadnej korekty ,na pozostałe silniki na pompie bez korekty się już nie obejdzie.ok

                                pozdro
                                Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                Komentarz

                                • moss
                                  Ambiente
                                  • 2007
                                  • 153

                                  #17
                                  AGR w porównaniu do ALH nie ma turbiny ze zmienną geometrią łopatek...

                                  Komentarz

                                  • ROBAL_26
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 2320
                                    • Octavia I combi (1U5)
                                    • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                    #18
                                    ale słupek jest ten sam
                                    Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                    ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                    https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                    Komentarz

                                    • minister28
                                      Classic
                                      • 2013
                                      • 18

                                      #19
                                      czyli reasumując
                                      Jeżeli kupie ALH = zero problemów
                                      Jeżeli kupie AGR = zero problemów pomimo tego, że mam inną turbinę ? czy turbinę będę musiał też zmienić ?

                                      Jakich modyfikacji będzie trzeba dokonać jeżeli trafi mi się silnik ASV,ASK,AHF,AVG ?

                                      Rozumiem, że kazdy inny silnik po za tymi w/w z góry odpada.

                                      Pozdrawiam

                                      Komentarz

                                      • Tony065
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 2487
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                        #20
                                        minister28, musisz kupić sam goły słupek z silnika 90KM, najlepiej ALH, bo będzie najmniej problemów przy robocie, choć w sumie te motory różnią się osprzętem. towaru jest tyle na rynku, że nie ma co kombinować. co innego jak zamierzasz modzić przy śmocy
                                        Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                        @ by Tune-up Gdańsk
                                        TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                        Antek

                                        Komentarz

                                        • minister28
                                          Classic
                                          • 2013
                                          • 18

                                          #21
                                          towaru wydaje się, że jest dużo do momentu kiedy nie zaczniesz potrzebować czegoś konkretnego. Jak byłby nadmiar ALH w mojej okolicy to bym nie zakładał tego topicu.
                                          Potrzebuje konkretnych informacji co bedzie trzeba zrobić jak kupie AGR lub jakiś inny.

                                          Komentarz

                                          • alxxx
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 1823
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                            #22
                                            minister28, dam Ci podpowiedź. Podbij do kolegi samiec on ma Octe na rozbiórkę z motorem ALH (169kkm nalotu). Coprawda Płońsk.. ale może ktoś pomoże w transporcie samego słupka na forum? :diabelski_usmiech
                                            VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                            Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                            Komentarz

                                            • rob555
                                              Rider
                                              • 2006
                                              • 748

                                              #23
                                              minister kup ALH AHF ASV bo u Ciebie turbo wyzionelo ducha przy okazji rozwalajac motor...
                                              jak kupisz AGR to troche to nie bedzie pasowac....da sie ale wiecej zabawy.

                                              I koniecznie przed opaleniem nowego silnika przeczysc uklad dolotowy z intercoolerem oraz wylej olej z wydechu bo zadusiz sie
                                              pozdrawiam

                                              Diagnostyka i tuning
                                              hybrydowe wtryski i turbiny
                                              programy na ulice jak i do sportu

                                              Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                              www.tune-up.pl

                                              HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                              Komentarz

                                              • minister28
                                                Classic
                                                • 2013
                                                • 18

                                                #24
                                                turbina nie wyglada na uszkodzoną.... Płońsk trochę daleko
                                                Każdy mówi coś innego.... W autoryzowanym serwisie mówią ,że AGR będzie pasował jak ta lala, zero konkretow juz sam nie wiem kogo mam słuchać

                                                [ Dodano: Nie 17 Lut, 13 00:13 ]
                                                a tak swoją drogą olej w silniku został i prawie stan jest ;/

                                                [ Dodano: Nie 17 Lut, 13 00:17 ]
                                                oczekuje konkretnej odpowiedzi
                                                np. silnik AGR bedzie pasował ale.... itd

                                                Komentarz

                                                • rob555
                                                  Rider
                                                  • 2006
                                                  • 748

                                                  #25
                                                  Silnik AGR bedzie pasowac na 100%
                                                  ale osprzet silnika w postaci turbiny juz nie.

                                                  Zastanow sie co spowodowalo "rozkrecenie" sie motoru do tych obrotow?
                                                  Najczesciej olej z turbosprezarki ktory dostal sie do cyl (zostal zassany).
                                                  Na moje...turbo smietnik.

                                                  Ale moge sie mylic :wink:
                                                  pozdrawiam

                                                  Diagnostyka i tuning
                                                  hybrydowe wtryski i turbiny
                                                  programy na ulice jak i do sportu

                                                  Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                                  www.tune-up.pl

                                                  HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...